יום שבת, 2 ביולי 2016

בג"ץ אישר את המכרז לקרן פנסיה ברירת מחדל

נכון ליום חמישי, 29 לחודש יוני 2016, בג"ץ דחה את עתירת חברות הביטוח ואישר לממונה על שוק ההון באוצר, דורית סלינגר לערוך מכרז לקרן פנסיה ברירת מחדל, אותה מנהיגה
המטרה של המפקחת על הביטוח, לערוך מכרז בין קרנות הפנסיה ל"קרן ברירת מחדל" לכלל העובדים במשק במטרה להביא להפחתה ניכרת בדמי הניהול שמשלמים העובדים .
במסגרת הקריטריונים לבחירת הקרנות ברירת מחדל קובע האוצר כי על הצעת דמי הניהול מהצבירה להיות גבוהה מ-0%, בעוד שדמי הניהול מהפרמיה השוטפת יכולים לנוע ברמה של מעל 0% ועד 2% לכל היותר.
המשמעות היא שקרנות הפנסיה ישקיעו את כספי החוסכים בהשקעות פסיביות, כלומר במקום לנהל את כספי החוסכים, הם ישימו את הכסף לדוגמה, במדד תל אביב 100, או במדד אגח ויתנו לכסף להתנהל לפי התשואה שנתן המדד, שזה יכול להיות רעיון מעולה, אבל תלוי לפי איזה מדד תתנהל קרן הפנסיה: לפי מדד ת"א-100? או לפי מדד ת"א-מעלה?
הראשון בהתאמה, הוא מדד מבורך להשקעה פסיבית, שתעניק תשואה נאה לטווח רחוק, השני הוא מדד שעד היום מנהלי ההשקעות הדירו את רגלם ממנו.

בטח, שסוכני ביטוח לא יוכלו לשווק פנסיות או לייעץ, כיוון שהם לא יוכלו לקבל עמלות מחברות הביטוח, אלא אם כן הצרכן ישלם ישירות לסוכן הביטוח וזה מהלך שכבר קורה בימים אלו אבל כמובן שרק ברמות השכר הגבוהות. 
וכך יוותרו מרבית המועסקים במשק להתמודד ישירות מול חברות הביטוח.


יעוץ פנסיוני לאחר הרפורמה

לכך בדיוק מכוונת המפקחת על הביטוח.
היות שהרפורמה של המפקחת על הביטוח, דורית סלינגר, הועתקה במלואה מאנגליה, גם הפתרונות לבעיה זו, שהופיע גם באנגליה תבוא משם: בבריטניה פתרו את הבעיה וחייבו את הגופים המוסדיים לממן הקמת שירות ייעוץ פיננסי בלתי תלוי וחינמי מטעם הממשלה.
שירות אובייקטיבי כביכול, שיהיה כמובן מוטה פוליטית, לפי האג'נדה של שר האוצר.לצורך כך, המפקחת על הביטוח לא תזדקק לחקיקה נוספת אלא להתקנת תקנות בלבד.


אבל המפקחת על הביטוח, דורית סינגלר, לא תזדקק לגיוס המוני של יועצים פנסיונים, יש לה כבר גוף שמשמש כגוף מייעץ למפקחת על הביטוח.קוראים לו: "פורום החוסכים לפנסיה בישראל", שהיא עמותה של יועצים פנסיונים, שהוקמה ע"י הקרן החדשה לישראל.
להלן צילום מדף הבית של העמותה, שהם כמובן הזדרזו למחוק, אבל זו מטרת הרפורמות של המפקחת על הביטוח...



קרן פנסיה חברתית

אגב הרעיון להקמת קרן ברירת מחדל, החל כמה ימים לאחר ששרת המשפטים, איילת שקד, הודיעה על רצונה לחוקק חוק שיגביל את התרומות שמקבלות עמותות בארץ, מממשלות באירופה ובארה"ב, שנקרא בשם "חוק העמותות".

בטח תשאלו בצדק, מה הקשר?
ובכן, דורית סלינגר, חברה בהנהלה הציבורית של "מדד ת"א-מעלה".
מדד ת"א-מעלה מודד את החברות שנסחרות בו, לפי תרומה "חברתית" (בשמה המכובס), של החברה לסביבה, או ביתר דיוק, כמה החברה מסייעת לקידום הסוציאליזם.
כלומר: מסייעת לוועד העובדים, לסביבה ובין השאר גם תורמת לעמותות.
לא מספיק שהחברה הנסחרת תתרום לעמותות, חשוב כמובן גם לאילו עמותות החברה תתרום.

לצורך כך הוקמה עמותת" מידות".
מי שהקים את העמותה היה אבנר סטפק ששותף ביחד עם חברת BRM, שבבעלות האחים ברקת (ניר ברקת ואלי ברקת), בבית ההשקעות מיטב-ד"ש.
עמותת "מידות" הוקמה בשיתוף עם ארגון הג'וינט כדי לדרג את העמותות והעניק להם את "תו האפקטיביות".
רק עמותה שקיבלה את "תו האפקטיביות", ראויה לקבל תרומה מחברות שנסחרות במדד מעלה.


לא תופתעו לגלות שבין העמותות נמצאות אותם עמותות ש"חוק העמותות" מתייחס אליהם ונועד לסמנם כעמותות שממומנות ע"י אישיות זרה.

קרנות הפנסיה שלכם יממנו את העמותות, שעד היום מומנו ע"י ממשלות זרות.
ההחלטה לבצע את הרפורמה הזו, כלל לא הגיעה לדיון בכנסת, בוועדות הכנסת או בממשלה בפרט, למעשה המפקחת על הביטוח, דורית סלינגר, כלל לא רואה בכנסת מוסד שצריך להתייחס אליו ולראייה היא מסרבת למרבית ההזמנות להופיע בפני וועדת הכלכלה.
מבחינתה, חברי הכנסת לא מייצגים את הציבור, אלא היא עצמה בלבד, פקידה שנבחרה ע"י שר האוצר, יאיר לפיד.
זה מה שקורה כשאין סוכני ביטוח

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה