יום שבת, 26 במרץ 2016

קרן ברירת מחדל

משרד האוצר פרסם את הכללים לפיהם תיבחרנה שתי "קרנות ברירת מחדל", שישמשו כקרנות פנסיה לחוסכים לא מאוגדים או למקומות עבודה שבהם אין הסדר אחר.

המטרה הרשמית היא למנוע את המצב בו החוסכים הבודדים או החלשים ישלמו את שיעור דמי הניהול הגבוה ביותר.

נשאלת השאלה, למה המפקחת על הביטוח, דורית סלינגר, רוצה לבחור בשני קרנות ברירת מחדל ולא בקרן אחת, או אפילו יותר משניים, נניח לצורך הדיון בלבד שלושה או ארבעה?
לשם מה המגבלה הזו ועל פי אילו קריטריונים נבחר מספר הקרנות שיזכו במכרז?



שר האוצר משה כחלון והמפקחת על הביטוח דורית סלינגר

על המטרות שמסתתרות מאחורי המכרז של המפקחת על הביטוח, ניתן לשמוע מתוך כתבת תחקיר שפורסמה בתאריך 16.2.2016 בחדשות ערוץ 2 ע"י העיתונאית יונה לייבזון, הכתבת של ערוץ 2 לענייני רווחה, תחת הכותרת "כך הפנסיה שלכם הולכת ל"חברות לא מוסריות"

העיתונאית מסבירה לנו מיהם ה"חברות לא מוסריות": "האם הייתם רוצים שכספי הפנסיה שלכם יתמכו בחברות מזהמות, גופים העוסקים בהימורים ובסחר בנשק? מתברר כי מיליארדים מהכסף של הציבור מוזרם לחברות "מפוקפקות"...."

המרואיינים הם חברי "הסדנה לידע ציבורי, פרויקט פנסיה פתוחה" שהקימה הקרן לישראל חדשה.
והמטרה היא ברורה: המפקחת על הביטוח תקבע עבורכם היכן להשקיע את הכסף.
והיכן באמת אם לא בעמותות של הקרן החדשה?

כמובן שתשקיעו בחברות שתורמות לעמותות של הקרן לישראל חדשה, שמדורגות במדד "מעלה" (שאף מדד זה הוקם ע"י קרן כהנוף שפעלה בתיאום עם הקרן החדשה לישראל)  בדרוג גבוהה...

כלומר בהמשך לתכנית הפיקוח על הביטוח שהחליט שהתשואה אינה חשובה כלל לנו אלא דמי הניהול, הם כבר יקבעו לנו באילו חברות נשקיע את כספינו.
בהמשך ברור מאליו שהסכנות ילכו והתחדדו ויהיה להם גם אספקט פוליטי, כול חברה שתשקיע מעבר לקו הירוק בהתנחלויות, תהווה סכנה ברורה ומידית.
וגם להפך, כשהימין ישתלט על משרד הפיקוח, כול השקעה בחברה בעלת עמדות פוליטיות שמאלנית, תהווה סכנה למשקיעים...
המדרון החלקלק הזה מאוד שקוף וברור לנו ואל לנו להיכנס אליו על גבם של האזרחים שחוסכים לפנסיה.








אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה