יום שלישי, 1 במרץ 2016

אפליה במסלקה הפנסיונית

את הקרדיט לסיפור הבא, יש לתת לשלמה אייזק, מנכ"ל יונט, שהתפרסם לאחרונה בבג"ץ שהגיש כנגד הרפורמה בשוק ביטוחי הבריאות.
הנושא הפעם קשור למסלקה הפנסיונית.

עד לחודש פברואר האחרון, כשסוכן ביטוח היה רוצה לקבל מידע על מבוטח שלו בביטוח פנסיוני, הוא היה פונה לחברת הביטוח, שעמה הוא עובד ומוציא ממנה מידע כמו למשל על מצב קרן הפנסיה של הלקוח שלו.
בא משרד האוצר והחליט להתערב ביחסים שבין סוכן הביטוח לחברת הביטוח והקים "מסלקה פנסיונית".המסלקה היא מערכת מידע מרכזית שיזם משרד האוצר, שמתופעלת ע"י חברת סוויפטנס.
לפי פרסומי האוצר: "המסלקה תאפשר לכל חוסך לקבל מידע על החיסכון הפנסיוני שלו ולבצע פעולות באופן פשוט, זול ואמין. המסלקה תגביר את יעילות ודיוק הפעולות, תוריד עלויות ותנגיש ייעוץ פנסיוני לכלל האוכלוסייה."
יופי של ססמה, בפועל משרד האוצר הקים מונופול על המידע שהיה אמור להיות זמין לציבור דרך אתרי האינטרנט ומוכר אותו לציבור בתמורה לתשלום כספי.
לא רוצה להלאות אתכם בסיפורים על השירות הגרוע וזמני ההמתנה שלעתים נפרס על פני שעות, עדי שהפקידה מתפנה לענות לדרישה לקבלת מידע עבור לקוח, לאחר ששילמתי את האגרה עבור השימוש במסלקה.
סוכנת הביטוח איילת דן, המתינה 32 דקות 
למענה מהמסלקה הפנסיונית...

חשוב להדגיש, לפי דרישת האוצר לא ניתן לערוך ביטוח פנסיוני ללקוח, ללא הוצאת המידע על הלקוח מהמסלקה הפנסיונית.

החידוש הפעם הוא שהתברר שאומנם התשלום שאני אמור לשלם למסלקה עבור הלקוח שלי שאותו אני מבטח, הוא 40 ש' על כול פנייה למסלקה, או 28 ש"ח בגלל חברותי בלשכת סוכני ביטוח.
תשלום זה אני אמור לגבות מבעל העסק שאת עובדיו אני מבטח.



מתברר עכשיו, לפי חשיפה של שלמה אייזיק מסוכנות יונט, שאם בעל העסק פונה למסלקה עבור העובד שלו, בצורה ישירה ולא דרך סוכן הביטוח, הוא ישלם רק 8.55 ש'"ח בלבד (לעומת 40 ש"ח דרך סוכן הביטוח)!

תשלום של 8.55 ש"ח לשנה לכל תעודת זהות אצל כל יצרן, על מנת לקבל מידע אודות לקוחות שלי על תיק הביטוח דרך "צוואר הבקבוק" של המסלקה - מידע שהיה זמין לי וללא כל תמורה ישירות מהיצרנים! .

יוצא מכך שכדי לעשות ללקוח שלי קרן פנסיה, אני צריך לשלוח אותו למשרד האוצר, להביא לי טפסים, כיוון שדרכי זה יעלה לו יותר יקר...
זהו השירות שמשרד הוצר מעוניין שהעניק ללקוחות שלי שערורייה!




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה