יום ראשון, 28 בפברואר 2016

סופו של סוכן ביטוח החיים בחברת מטלייף

MLIC היא חברת החזקות שבבעלותה חברת הביטוח "מטרופוליטן לייף" או כפי שהיא מכונה .MetLife inc החברה נוסדה בשנת 1864 והם הספקים הגדולים ביותר בעולם של ביטוח פנסיוני, עם 90 מיליון לקוחות מ-60 מדינות: ארה"ב, יפן, אמריקה הלטינית, באזור מזרח אסיה, אירופה והמזה"ת.
החברה הונפקה לציבור בבורסה, בשנת 2000.
בשלהי שנת 2015, התפרסמה כמי שמתעניינת לרכוש את חברת כלל ביטוח.



חברת מטלייף, עומדת להיפרד מכוח מרכזי שליווה אותה מיום הקמתה- מהמשווקים השכירים שלה, ששיווקו עד היום את הפוליסות שלה.
אחת מחברות ביטוח החיים הגדולה ביותר בארה"ב, ביחס לנכסים שהיא מחזיקה, במגעים למכור רשת של 4,000 סוכני ביטוח לחברת הביטוח מסצ'וסטס.

קולין דיווין, מנהל חברת ייעוץ לביטוח אומר שמהלך זה מהווה "סופו של עידן עבור MetLife".
מכירת צבא סוכני הביטוח שלה ינתק את הקשר שלה עם הגורם שהוביל אותה להפיכתה לחברה ענקית, כפי שהיא כיום.

לפני עשרות שנים, חברת מיטלייף החזיקה כ-14,000 סוכני ביטוח ובמשך שנים רבות הם הלכו מדלת לדלת כדי לבצע מכירות שמהם הרוויחו פרמיות.
הם הפכו לחלק מהתרבות האמריקנית...

המהלך הזה של חברת מטלייף, הוא חלק מאסטרטגיה כוללת של החברה, כדי להגיב לסביבה רגולטורית משתנה.
היא החליטה בחודש ינואר השנה, לבטל חלק גדול מיחידת סוכני ביטוח החיים שלה בארה"ב, כדי לצמצם את ההון העצמי שלה, כדי להתמודד עם התקנות הפדרליות החדשות.


הקמפיין יוצא הדופן"סיפורו של אבא שלי", של חברת הביטוח העולמית
MetLife הונג קונג, שסחף את הרשת, נועד לשכנע את ההורים 
לחסוך כסף עבור ילדיהם.

זה החל בשיחות רחבות, על הצורך להתרחב.
סוכני ביטוח חיים בחברת הביטוח "מטלייף" וחברות ביטוח גדולות אחרות דיווחו על ירידה בתכניות החיסכון ששווקו ללקוחותיהם, בגלל אלטרנטיבות שעמדו לרשותם של הלקוחות והונאות במכירה שהובילו לשערוריות וגררו את חברות הביטוח לתביעות ייצוגיות.

מכירות של ביטוחי חיים פרט, צנחו בכ-45% מאז אמצע שנות השמונים, על פי הנתונים שסיפקה חברת המחקר Limra, שערכה מחקר במימון חברות הביטוח. 
לכ-30% ממשקי הבית בארה"ב אין כלל ביטוח חיים, לעומת 19% לפני כ-30 שנה.

בינתיים, מספר  סוכני הביטוח שכירים של חברות ביטוח במשרה מלאה, ירד מ-250 אלף סוכנים בשיא התקופה, בשנות ה-70, ל-145,000 סוכני ביטוח, בשנת 2013, על פי המידע העדכני שסיפקה חברת המחקר Limera.

ככול שפחתו מספר סוכני הביטוח שהועסקו בצורה ישירה ע"י מטלייף וחברות ביטוח אחרות, הם פנו יותר ויותר ליועצים פיננסיים עצמאיים וסוכני ביטוח, בצורה ישירה שיסייעו להם לשווק ביטוחי חיים. 
חברת מטלייף, אף ניסתה פעם אף לשווק ביטוחי חיים, דרך מסכים ברשת חניות הכולבו "וולמרט".

תקנות רגולטוריות קשוחות הפכו את האפשרות של חברות הביטוח להחזיק צבאות של אנשי מכירות שכירים, לאפשרות בלתי כדאית, בגלל עליות הכשרה כבדות, ציות ומעקב אחרי המשווקים שלה.
חברות הביטוח, הוציאו לעתים עשרות אלפי דולרים בשנים הראשונות עבור הכשרה של כול סוכן ביטוח שכיר שלה.
החברות החלו לממן לסוכני הביטוח שלהם הטבות רפואיות.
לדברי האנליסט פיפר ג'פרי, "זה לא סוד שלהקים מערך של סוכני ביטוח לתקופה ארוכה מצריך השקעה כספית גבוהה".

מה הוביל את חברת "מיטלייף" להחליט לפטר את סוכני הביטוח שלה, בעקבות חשיבה מערכתית מחודשת שנערכה בסניף החברה בארה"ב?
לפי תקנה רגולטורית  חדשה שנקראת בשם 'דוד פרנק 2010 לסיכוני רגולציה פיננסית', הפיקוח הממשלתי, מעריך כי חברות שיכולות להוות סיכון פיננסי צריכות לפשוט רגל ולכן חברות אלו צריכות להחזיק הון עצמי נוסף.
מיטלייף אתגר החלטה רגולטורית זו בבית המשפט הפדרלי, כסיבה להחלטתו מחודש ינואר, למכור את יחידת ביטוח החיים בסניף שלו בארה"ב.

חברת ביטוח נוספת בארצות הברית, "אמריקן אינטרנשיונל גרופ", החלה גם היא בחשיבה מערכתית בחודש שעבר, שהוביל אותה למכור את חטיבת הייעוץ של החברה לחברת "קרנות הפנסיה הקנדית והשקעות פרטיות", בעלות של בין 400 מיליון דולר ל-500 מיליון דולר, על פי גורמים שמקורבים לעסקה הזו.
קבוצה זו מפעילה 5,000 סוכני ביטוח עצמאיים שמשווקים פוליסות של חברת AIG ושל חברות אחרות.

נהלים נוספים שהובילו את חברות הביטוח, למכור את חטיבות השיווק שלהם, היה הוראה של משרד העבודה לסוכני ביטוח שנמצאים לפני פרישה לפנסיה, לחייב אותם לדאוג ללקוחות שלהם כאינטרס ראשון במעלה לפני כול דבר.
מטרת ניתוק יחסי עובד-מעביד עם סוכני החברה  היה "לשלול מצב זה של ניגוד אינטרסים" טוען פיפר ג'פרי.
חברת מיטלייף, סרבה להגיב לטיעון זה.

הרוכשת הפוטנציאלית, "ספרינגפילד מס מסצ'וסטס קרנות נאמנות", היא אחת מהחברות שמחזיקות מספר קטן של סוכני ביטוח, כ-5,600 סוכני ביטוח.
 חברה זו ידוע גם בשמה הנוסף  MassMutual.
אדם שמצוי בנבכי העסקה, אמר שהעסקה תיסגר בסכום שבין 200 מיליון דולר, ל 400 מיליון דולר.

חברות הביטוח נותרו מחויבות לפרנסת סוכני הביטוח העצמאיים, למרות שהמשווקים שלהם הפכו להיות עצמאיים.
חברת ביטוח החיים ניו-יורק, שמחזיקה לפי הדובר שלהם בכ- 12,000 סוכני ביטוח עצמאיים, הצליחה להקטין את העלויות של גיוס סוכנים חדשים.

כמה סוכני ביטוח, שעדיין משווקים מוצרים של חברת מיטלייף, אומרים שהם מצפים לשינוי זה, שיאפשר להם לשווק מגוון רחב יותר של מוצרי ביטוח חיים.
אבל עדיין לא ברור כיצד יפוצו סוכני הביטוח, כשהעסקה תושלם.




נכתב ע"י  Leslie Scism, The well street jurnal , 25.2.2016


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה