יום שני, 3 באפריל 2017

המודלים החדשים לתגמול הסוכן.

הכנסת חוקקה חוק לפי דרישת המפקחת על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, דורית סלינגר ויש להוסיף, שלצערי היו שותפים לה גם לשכת סוכני הביטוח, על פיה עמלות הסוכן לא יגיעו מתוך דמי הניהול, אלא יהיו בלתי תלויים בדמי הניהול, לפי הטענה שזה יגרום לסוכנים להיות יותר "אובייקטיביים" ודמי הניהול שהציבור נאלץ לשלם, ירדו...

לכאורה תאוריה מעניינת, רק שהמציאות תתברר כשונה לגמרי.
דמי הניהול בחיסכון הפנסיוני הושפע בעיקר ממחסור בתחרות בענף בין בתי ההשקעות ולא בגלל סוכני הביטוח, כפי שהעיתונאים מטעם דאגו לספר לציבור.

מחקר שפרסם רונן סלומון, מנהל תחום פיננסים ושוק ההון, בלשכת המסחר ת"א, כי בשנים שלאחר וועדת בכר, התחוללה מגמה הפוכה בענף.
במקום שיתרבו מספר השחקנים, הם החלו להצטמצם בצורה דרסטית..
מ-205 חברות שפעלו לפני חקיקת חוק בכר, בשנת 2006, ירדו כמות בתי ההשקעות ל--98 חברות הפועלות כיום בישראל.

המגמה של סגירת בתי ההשקעות היא זו שהובילה לריכוזיות חדשה בשוק ההון, שהובילה בסופו של יום להעלאת דמי הניהול בקופות הגמל וקרנות ההשתלמות.
הגורם המרכזי לירידה הדרסטית במספר בתי ההשקעות וצמצום התחרות בתחום היא הרגולציה שהופעלה כחלק מחוק ועדת בכר שחוקק בשנת 2005.

בעקבות הדרישות הרבות של המפקח על שוק ההון במשרד האוצר והרשות לניירות הערך, 
שלא פסחו ולא הקלו על שום בית השקעות, גדול כקטן, ללא הפלייה, בתי השקעות רבים, לא הצליחו לעמוד בדרישות.
רק לאחרונה התבשרנו על איחוד בין בית ההשקעות של חברת הביטוח איילון לבית ההשקעות של מיטב-ד"ש ובין חברת הפניקס לאקסלנס נשואה.

כשסוכני הביטוח קיבלו את העמלה שלהם מתוך דמי הניהול, היה לחברות הביטוח אינטרס להתייחס לדרישת הלקוח של הסוכן, להוריד את דמי הניהול.
עתה דמי הניהול יתחילו לזנק מעלה ללא אפשרות להתערבות מצד סוכני הביטוח.

עוד כותרת פופוליסטית של משרד האוצר, על גבם של המבוטחים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה