יום שבת, 18 במרץ 2017

כסף לשוק ההון - מנוע הצמיחה החדש של ממשלת ישראל

בעבר קטר הצמיחה של המשק היה הנד"ן, אחר כך הגיעו חברות ההיטק והם הפכו להיות קטר הצמיחה של המשק.אפילו מותגנו בעולם כ"סטארט אפ ניישן".

קברניטי המשק (הפוליטיקאים) ניסו בכול צורה שהיא לחבל באותו קטר צמיחה, שממנו לא קיבלו שקל לכיסם וגם השפעה לא הייתה להם עליו, כמו שיש להם להבדיל, על מרבצי הגז שהתגלו מול חופי ישראל...



בשנים האחרונות הם גילו קטר חדש, ישן, קוראים לו "שוק ההון" וככול שהוא גדל, הפוליטיקאים יכולים להעניק יותר מתנות והטבות למי שהם חפצים בעיקרו....הרי למפאיניקים של בן גוריון, זה הצליח ומה שמצליח תמיד יצליח.

אז כיצד עובדת השיטה?המטרה היא כמה שיותר כספים להעביר מהאזרח לשוק ההון במינימום הוצאות ובמינימום שליטה של האזרח על כספים אלו.

לשם כך פקידי האוצר ישבו על המדוכה וממציאים לנו פטנטים:
זה התחיל עם פנסיה חובה לשכיר והמשיך עם פנסיה חובה לעצמאי ומכמובן הגדלת ההפרשות של המעסיקים והעובדים לפנסיה (נקרא לזה "הטבה"), לאחר מכן זה עבר לחיסכון לכול ילד ואם לא די בכך, הרי נשאר בידכם בסוף קצת מהנטו לבזבז, אז נציע לכם תכניות חיסכון לפנסיה שתוכלו למשוך אותו כסכום חד פעמי אחרי תקופה מוגדרת (תיקון 190)...


באחת הפרסומות שרצה ברשת נכתב כך: "הגעתם לגיל 60?אל תפספסו את ההזדמנות להרוויח בגדולאם אתם חוששים לקבל החלטה זה מובן לגמרי, אחרי הכול מדובר בעתיד שלכם ושל הכסף שלכם. אבל דווקא בגלל זה כדאי לכם לבדוק אם אתם זכאים לתיקון 190.אתם בהחלט זכאים ליהנות מזה!"

החיסכון לכול ילד לא מסתדר לכם, הרי אמרו לכם שהחיסכון הוא לילד שיקבל אותו אחרי צבא...? חקו, המתינו בסבלנות...יש עוד זמן לשנות את סעיפי החוק, כך שתגלו בסוף, שזה בעצם לפנסיה של הילד..הרי בשביל מה שיבזבז אותם על עצמו?
קברניתי המשק צריכים את הכסף, מה לא תיתנו? הרי כבר נתתם...

אבל יש בעיה קטנה, הכספים שלכם עוברים דרך המוסדיים שגובים מהכסף דמי ניהול ואז שוק ההון מפסיד אחוז גבוהה מהכסף, לטובת המוסדיים, אז ישבו וחשבו מה לעשות ואז קם הגאון במשרד האוצר שהציע להתחיל לשלם לעיתונאים, שיתחילו במסע הסברה לאזרח, שכמה שפחות ישלם דמי ניהול, כך יקבל יותר פנסיה (ועל הדרך אתם דופקים את סוכן הביטוח שמרוויח על חשבונכם. איזה רעיון גאוני - מכירים ישראלי שלא ישמח להרוויח ועל הדרך לדפוק את 'הרעים'?).הרי בשביל מה שפקידי האוצר יתאמצו, שהאזרח יעשה זאת עבור פקידי האוצר וכך נולד הרעיון "לקרן ברירת מחדל".

תעברו לקרן ברירת מחדל באפס דמי ניהול ותקבלו אפס בפנסיה, נו אז כמעט אפס, אבל לפחות לא יצאתם פראיירים עד הסוף...



ישבו שר האוצר והמפקחת על שוק ההון וחשבו מה לעשות, הרי בסוף האזרחים יגלו שאין להם פנסיה, שהכול פייק, כפי שקורה היום בצ'ילה, שמשם העתקנו את המודל לפנסיה....

ואז המוח היהודי הבריק שוב פעם!
להשיב את אגרות החוב המיועדות של המדינה.
שהילדים והנכדים ונכדי נכדים יממנו את הפנסיות שלנו..
הרי האזרחים טיפשים ועד שהם יקלטו שעבדנו עליהם, אנחנו כבר נהנה מהפנסיה התקציבית שלנו.
הרי רק פרייר חוסך בקרן פנסיה חדשה, אז ניתן לפריירים גם לממן אותה...


תומס אדיסון כבר אמר את דעתו על כך, בתחילת המאה הקודמת: "אנשים שלא הרימו את חפירה אחד למען הפרויקט ולא תרמו שקל אחד של חומרים ירוויחו יותר כסף מאלה שסיפקו את כול החומרים ואת כול העבודה".

זהו נהר של עושר בלתי נגמר שהוא כול כך רחב שאתם אפילו לא חושבים לחצות אותו, שזורם לנצח לתוך שוק ההון ומנוהל ע"י נערי האוצר (כיום עומד על 1500 מיליארד ש"ח וצפוי להגיע בתוך עשור ל-3500 מיליארד ש"ח).

הכסף נלקח מאנשים כמונו, שעובדים מספיק קשה ואנחנו אפילו לא יודעים שהכסף נלקח מאיתנו לזרימה העצומה בנהר, שמוביל ליעד ששר האוצר ושאר קברניטי המשק, חפצים בעיקרו.
כסף טיפש שאין לו כתובת ברורה...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה