יום רביעי, 22 בפברואר 2017

סוכן הביטוח שלך


אף סוכן ביטוח, לא יספר לכם שהוא חלם להיות סוכן ביטוח כשהיה ילד ואם כך סיפר לכם סוכן הביטוח, סביר להניח שהוא לא מדייק בדבריו בלשון המעטה.
תמיד נכנסים לתחום הביטוח, או כבן ממשיך של ההורים בעסק, או על דרך המקרה, כתוצאה מהשתלשלות אירועים, כפי שקרה לי, כשחיפשתי השלמת הכנסה כסטודנט באוניברסיטה ללימודי התואר הראשון.

רבים לא יודעים, אבל אחד מראשי התנועה הציונית, זאב ז'בוטינסקי שימש 1928-1929 כסגן נשיא וכגזבר של חברת הביטוח הראשונה שהוקמה בארץ ישראל, בשנת 1922, "יהודה חברה לאחריות וביטחון בע"מ".

נראה שעולם כמנהגו נוהג וכבר אז, מעמדו של סוכן הביטוח לא היה יותר טוב ממעמדו כיום.
ולכן זאב ז'בוטינסקי הזדרז להביע את דעתו למעמדו של סוכן הביטוח במאמרו "ארץ ישראל העובדת" ובין היתר כתב:


"... מעולם לא הבנתי מניין להם לאנשים חוצפה ברורה וערומה כזאת - להחרים את זיעת-אפים לטובת מעמד אחד ויחיד... מבקשים לשכנע אותנו כי מבקר-כרטיסים בקולנוע הוא "עובד", ואילו סוכן-ביטוח איננו "עובד". הרי זה פשוט אווילי. "עבודה" פירושה כל מאמץ של הגוף או של המוח, שתכליתו לזכות בפרנסה או לסייע לפרנסתם של אחרים. העושה את המאמץ הזה שייך לעם העובד הוא "יחסן" בדיוק כמו הטוב שבחלוצים."

התדמית כיום של סוכני הביטוח, בכלי התקשורת, היא של "עולם הולך ונעלם" ואגב כך, הוא מוצג כ "נהנתן", "נצלן" "תחמן" שיש צורך להפסיק להישען על שירותיו, אף על פי שהמציאות והעובדות בשטח מציגות תמונה שונה לגמרי.

למרות שמשרד האוצר השקיע מיליארדי שקלים, באמצעים שיגרמו לציבור לנטוש את סוכני הביטוח ולעבור לעבוד ישירות מול חברת הביטוח, גם ע"י פגיע בפרנסתם של סוכני הביטוח ומגבלות רגולטוריות שאין להם שום אך ורע בתחומי מקצוע אחרים בארץ ובכלל זה השקעת משאבים במימון עיתונאים, כלי תקשורת ופובליציסטים...

ולמרות הכול, הציבור מצביע ברגלים ומעדיף לשתף פעולה עם סוכני הביטוח ולרכוש דרכם ביטוחים ולא לעקוף אותם ולפנות לסוכני הביטוח.


סוכן הביטוח אומנם מקבל את שכר עבודתו מחברת הביטוח בעבור השירות שהעניק ללקוח, אך העמלה שאותו הסוכן מקבל נגזרת מתוך הפרמיה שהלקוח משלם לחברת הביטוח.
עוד לא נולדה חברת הביטוח שתשלם לסוכן הביטוח בעבור פוליסה שבוטלה.
במילים אחרות, הלקוח, יכול לקבוע אם הסוכן ירוויח עמלה או לא.
במידה ואינו מרוצה, יכול הוא לעבור לסוכן ביטוח אחר, או לחלופין לבטל את הפוליסה שעשה דרכו.
לכן הטיעון של עיתונאי החצר של משרד האוצר, כי סוכני הביטוח מוטים כלפי חברות הביטוח ואינם משרתים נאמנה את לקוחותיהם, חסרות בסיס עובדתי, שגובל בשקר.


כשיערות הכרמל בערו ושכונות שלמות בחיפה באזורים מיוערים בארץ, נשרפו בגל הצתות שהבעיר את המדינה, אך לפני כחודשיים, סוכני הביטוח הושבתו מעבודתם והשקיעו מאמצים לסייע ללקוחותיהם לעבור את התקופה הקשה בזמן שהביטוחים הישירים היו עסוקים בניצול האירוע לשיווק ביטוחי דירה כנגד שרפות ללקוחות חדשים.
וזו רק דוגמה אחת להבדלים שבין המציאות לצורה בה התקשורת מציירת את המציאות.


כבר הוכח יותר מדי פעמים שכשהסוכן אינו מרוויח, גם הלקוח לא ירוויח והיחידים שיתוגמלו יהיו חברות הביטוח, משרדי הפרסום והמדינה והיכן שהסוכן מרוויח, גם הלקוח מרוויח.
לכן, כשסוכני הביטוח הפסיקו לשווק קרנות פנסיה ללקוחותיהם, בגלל הקטנת העמלה לפי רצון משרד האוצר.
השיווק של קרנות הפנסיה הועבר לידי נציגים וסוכנים של המוסדיים, שמועסקים ישירות על ידם.
נאמנותם היא אך ורק לחברות הביטוח ומי שישן טוב בלילה למרות שאין לו אף סוכן ביטוח שיכול לייצג אותו מול חברות הביטוח, שיבוסם לו, או שיתפקח במהרה.


















אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה