יום שני, 17 באוקטובר 2016

מאגר המידע של המוסדיים, או כפי שמכונה בשם "המסלקה הפנסיונית"

בזמן שנלחמתם כנגד המאגר הביומטרי, משרד האוצר בנה מתחת לאף של הציבור מאגר זהה ואף יותר מפורט, רק שקוראים לו בשם אחר "המסלקה הפנסיונית".

האוצר לא הסתפק בכך וחייב את המוסדיים, הבנקים וסוכנויות הביטוח לעבוד עם המסלקה, לדלות מהמסלקה אינפורמציה פיננסית על כול מבוטח בטרם יבטחו אותו בתכנית פנסיונית.ושלא תחשבו לרגע שהתענוג לא עולה כסף...

כדי למלא הצעה לפנסיה, המפקחת על הביטוח מחייבת את סוכן הביטוח לשלם 40 ש', שכמובן  נגבה מהלקוח, כדי לקבל מידע על כול תכניות החיסכון של הלקוח.אם אני יודע כמה פוליסות יש ללקוח וכמה הוא חוסך ומרוויח, מה אני צריך יותר מזה?ואל נשכח שהסוכן מחויב להעביר את המידע לחברת הביטוח כדי שיפיקו ללקוח פוליסה דרך המסלקה.


חוזר המפקחת על הביטוח לעניין "ייפוי כוח לבעל רישיון"

המוסדיים, חברות הביטוח, והסוכנויות ראו בכך דווקא את היתרונות העצומים שמסלקה הפנסיונית.

בעוד כוונתה הייתה להקשות על סוכנויות וסוכני הביטוח, בסופו של דבר התברר למפקחת על הביטוח, לתדהמתה שהיא הכניסה לעצמה גול עצמי וכי חברות הביטוח והמוסדיים עורכים שימוש במסלקה לצורכי שיווק ואין זה מפתיע, הרי איש לא מצפה שהם יוציאו כסף למימון המסלקה של משרד האוצר, ללא תמורה?




בעמדה, שפורסמה באופן חריג ללא טיוטה מקדימה, מציינת המפקחת כי פניות שהגיעו לפיקוח לגבי אופן הטיפול של גופים מוסדיים בבקשות מידע בממשק האחיד באמצעות המסלקה, הובילו לפרסום העמדה כי אין להשתמש במידע שהתקבל במסלקה הפנסיונית לצורכי שיווק.....

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה