יום שבת, 10 באוקטובר 2015

הרפורמה בשוק הפנסיוני

כך מתחילה ההודעה שפרסמה המפקחת על שוק ההון, דורית סלינגר, אמש: "הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר, דורית סלינגר, מינתה את יואב גפני לסגן בכיר האחראי על שיווק וייעוץ פנסיוני, השקעות ושוק ההון. התחום כולל את הפיקוח על סוכני הביטוח, היועצים הפנסיוניים ובכללם הבנקים ותחום ההשקעות בגופים המוסדיים.

גפני מוביל בתקופה האחרונה את הרפורמה בתחום השיווק והייעוץ הפנסיוני שבמסגרתה מתוכננת ההפרדה בין התפעול והשיווק הפנסיוני והקניית הזכות לכל עובד לבחור את סוכן הביטוח הפנסיוני שלו או להצטרף ישירות לקרן פנסיה. כמו כן מקדם גפני את הטיפול בצמצום ניגודי העניינים של הגורמים הפועלים בשוק ההון (רפורמת הברוקראז').

גפני (40), עובד במשרד האוצר 11 שנים, ומכהן בשנתיים האחרונות כיועץ בכיר לממונה על שוק ההון."

למי שמעוניין לקרוא את ההודעה המקורית, לינק>> לינק.

יואב גפני התמנה בשנת 2011 לשמש נציג ישראל בארגון ה-OECD- ארגון לשיתוף פעולה ולפיתוח כלכלי.
ב-23 באוגוסט 2011 טען החשב הכללי לשעבר ירון זליכה, כי ישראל נכנסה לארגון בשנת 2010, בזכות לחץ מצד הנשיא בוש, אשר מנע כניסת מדינות חדשות לארגון עד שאושרה כניסת ישראל.

ארגון ה-OECD, חבר בממשל העולמי של ארגון ה- GRIׁ) Global Reporting Initiative).

>> לינק למידע נוסף, לינק.

ארגון זה הוא אחד הנפוצים ביותר בעולם בקביעת סטנדרטים לדיווח קיימות.
הידוע גם כארגון שאחראי על דיווחי אקולוגיה אזוריים, ממשל סביבתי חברתי (CSR), דיווח השורה התחתונה (TBL), ודיווח על אחריות חברתית תאגידית (CSR).

אחת הדירקטורית והחברות במועצה הציבורית העולמית של ה-GRI – Global , היא טליה אהרוני, חברת חבר הנאמנים של "קרן וולף" במשרד החינוך.


טליה אהרוני הקימה את את עמותת "מעלה" שהנה עמותה המקדמת את נושא האחריות החברתית של עסקים בישראל- עסקים מנהיגים אחריות .

לפי "מעלה", האחריות החברתית של עסק נחלקת למספר היבטים, חלקם חופפים או משיקים זה לזה: אתיקה בעסקים; שיווק ופרסום; סביבת עבודה וזכויות אדם; דיווח ובקרה; מעורבות בקהילה ואיכות הסביבה.

ב-2005 הושק מדד מעלה, הכולל את עשרים החברות במקומות הראשונים של דירוג מעלה.
מדד מעלה נסחר בבורסה - הן כתעודת סל של קסם (אקסלנס), הן כחלק מקרן נאמנות של פריזמה (פסגות) ומהווה אפיק למעוניינים להשקיע על פי קריטריונים אתיים.

טליה אהרוני גם שותפה להקמת עמותת "מידות".לינק לאתר מידות >> לינק.

מטרת "מידות", לפתח ולהעמיד לרשות הציבור ולרשות תורמים כלי בדיקה והערכה של גופים הפועלים שלא למטרת רווח ו/או גופים וולונטרים ו/או גופים הפועלים לתועלת הציבור בישראל.
לסייע בידי גופים ממלכתיים ו/או ציבוריים ו/או בידי תורמים פרטיים בהצגת מידע ודוחות על ארגונים מסוימים ו/או על ארגונים הפועלים בתחום מסוים ו/או על תופעות ו/או תחומי פעילות במגזר השלישי.

טליה אהרוני, שהקימה את עמותת "מעלה", היא חברת הוועד המנהל של "מידות" ויו"ר משותפת ל"אותות האפקטיביות של מידות".
לינק לדו"ח הקמת העמותה >> לינק.

דורית סלינגר, המפקחת על שוק ההון ביטוח וחיסכון, מעבירה בימים אלו רפורמה בשוק ההון.
אחת התוצאות של הרפורמה, תהיה שמרבית המעסיקים הקטנים, שמעסיקים כ-70% מהמועסקים במשק, יוותר על שירותיהם של סוכני הביטוח ויטילו את תפעול העברת כספי הפנסיות של העובדים, על פקיד הנהלת החשבונות במשרדו וישלחו את העובדים לחתום על קרנות פנסיה, דרך אתרי האינטרנט של חברות הביטוח.
העובדים יישארו ללא כול גוף מייעץ.

כלומר השוק הפיננסי רק מסתבך, והממשלה משאירה את הציבור להתמודד עם חברות הביטוח והבנקים לבד, בלי אפשרות להתייעץ עם אנשי מקצוע בתחום.

הפתרון שלקוח מניסיון מהרפורמה דומה שנעשתה באנגליה, יהי לחייב את הגופים המוסדיים לממן הקמת שירות ייעוץ פיננסי בלתי תלוי וחינמי מטעם הממשלה.
שירות אובייקטיבי כביכול, שיהיה כמובן מוטה פוליטית, לפי האג'נדה של שר האוצר.

לצורך כך, המפקחת על הביטוח לא תזדקק לחקיקה נוספת, אלא להתקנת תקנות בלבד.
אבל המפקחת על הביטוח, דורית סינגלר, לא תזדקק לגיוס המוני של יועצים פנסיונים, יש לה כבר גוף שמשמש כגוף מייעץ למפקחת על הביטוח.
קוראים לו: "פורום החוסכים לפנסיה בישראל", שהיא עמותה של יועצים פנסיונים, שהוקמה ע"י הקרן החדשה לישראל.



כך הם מצהירים באתר שלהם:לינק לאתר שלהם >> לינק

עתה נותר רק לשכנע את המשקעים החדשים, ששליטה ביהודה ושומרון, אינה חלק מה"צדק החברתי", האולטימטיבי ולכן חברות שמעוניינות בכספי הפנסיה של המוסדיים שמנוהלים על פי מדיניות ועדי העובדים, צריכים לחשוב טוב אם הם מסייעים למתנחלים או מחרימים אותם....או לחלופין שהשקע של כספי הפנסיה בחברות הגז, היא לא צעד חברתי...

כמה זה יהיה לדעתכם קשה ל"פורום החוסכים לפנסיה בישראל", שבתקצוב מתאים של משרד האוצר יגיע לכ40% מנתח השוק, למתן ייעוץ פנסיוני ואולי יותר מכך, לשכנע את הגופים המוסדיים, להשקיע את הכספים הפנסיונים של המבוטחים, לפי דרוג "מדד מעלה"?!

אבל אל דאגה, המוסדיים כבר הקדימו את המאוחר ובעקבות הרפורמה שקרבה והולכת דואגים כבר היום, לשדרג את מסלולי ההשקעות של קרנות הפנסיה לפי מדד מעלה.
חברות הביטוח הם אחת המרוויחות העיקריות מהמהלך הזה.

כך בלי לשים לב, הולכת ונרקמת לנגד עיננו הפיכה כלכלית בקנה מידה שלא חזינו בעבר.
הפיכה זו תגמד את ההפיכה השלטונית שהתבצע בבית המשפט העליון, בעשור הקודם, שכן מי ששולט בכספי הפנסיות, למעשה ישלוט בהר הכסף של המדינה שמניע את כלכלת המדינה.

בעזרת הכסף, הקרן החדשה תשלוט ותוכל להכתיב למדינה את מהלכיה, כי בעל הדעה הוא בעל המאה!





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה