יום רביעי, 23 בספטמבר 2015

רפורמה בשוק הביטוח הפנסיוני? למי זה טוב?

בחודש נובמבר, הולכת להתרחש מהפכה בענף הפנסיה, שתשפיע על כול בעלי העסקים הקטנים, על העובדים השכירים ועל סוכני הביטוח.

בחוק ההסדרים שמתנהל בוועדת הכספים, במסגרת חוק התקציב, הולכת ונרקמת רפורמה מהפכנית בשוק הפנסיוני:
-מחודש נובמבר (בעוד חודשיים!), כול עובד שכיר או עצמאי, שירצה לקבל דווח על קופות הגמל , הפנסיה או ביטוח המנהלים שלו, יצטרך לשלם כ-40ש', לכול דו"ח שיוצא מהמסלקה, שהקים משרד האוצר, עבור סוכני הביטוח והבנקים.
וזו בהנחה שהם לא ירצו להרוויח ויהיו מוכנים להעניק את השירות בהתנדבות, מה שלא יקרה במציאות....

קרדיט לתמונה ל- Noy Lawson

-בנוסף כול בעל עסק יצטרך לשלם עבור שני סוכני ביטוח: סוכן ביטוח אחד, יהיה אחראי על העברת הכספים לחברות הביטוח וסוכן שני יהיה אחראי על עשיית הפנסיות לעובדים כמתחייב בחוק.
כמובן שלא ניתן לעשות ביטוח פנסיוני, ללא קבלת דו"ח מהמסלקה שהקים משרד האוצר, היינו במילים אחרות- כול מעסיק ישלם כ40 ש' לעובד על עשיית פוליסה פנסיונית.

- אם לא די בכך, המפקחת על הביטוח, מעוניינת שהעמלות יילקחו מהעובד או יותר נכון, מהמבוטח (=הציבור) ולא מחברת הביטוח ולכן היא משווה את העמלות לסוכן הביטוח, מחברת הביטוח, לזו של יועץ פנסיוני!כדי שיהיה ברור, הפוליסות לא יוזלו, ההפרשים יועברו להכנסותיהם של חברות הביטוח.


אז תשאלו, למה התקשורת יושבת בשקט? למה לשכת סוכני הביטוח יושבים בשקט? ומה עם כול העסקים וחברות הביטוח?

האמת היא כואבת, אבל בראש לשכת סוכני הביטוח, עומדים סוכנויות גדולות שרק ירוויחו מהעלמות למעלה מ-60% מסוכני הביטוח והם מצפים לרפורמה זו וכך גם חברות הביטוח שהולכות להרוויח יותר עמלות על חשבון קיזוז העמלות לסוכן הביטוח.

הבנקים שהולכים להשתלט ולתפוס את מקומם של סוכני הביטוח, מרוצים מהמהלך ואחרון חביב, ממתינים בטור, העסקים והציבור שאינו מודע לשינוי הקרב וליוקר המחיה שעומד להתגלגל לפתחם.....

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה